top of page
Zoeken

Volwassen

Mijn dochter is al 18 ! WOW



































18 jaar !

Het klinkt als een cliché maar jeetje wat is het waar ... De tijd gaat snel, zo sta je nog op het schoolplein bij de basisschool en zo zijn ze 18 jaar, zitten in Amsterdam op school en mogen ze zelfs al een auto besturen en alcohol en sigaretten kopen. Als je een kind hebt van 18 ben je zelf ook oud, tenminste zo komt het wel ineens even binnen. En ja, ik wordt over een kleine maand 49 en ben heel hard op weg naar de gevreesde 50 maar voel me hier in mijn hoofd nog helemaal nog niet klaar voor.


Maar jeetje wat ben ik trots op de "vrouw" die ze aan het worden is. Zelfstandig (vind ik als moeder af en toe best lastig), doet het goed op school, verantwoordelijk op haar stage en weekendbaantje en nu al vooruitkijkend naar een volgende opleiding ... Maar wat voel ik nu al een leegte, een kijkje in de toekomst die steeds sneller dichterbij lijkt te komen. Een toekomst zonder zorgen, verzorgen, kinderen in huis (de tweede is ook al bijna 16) en een leegte die onvermijdelijk lijkt. Volgens mij noemen ze het 'het lege nest syndroom', nooit gedacht dat ik hier last van zou gaan krijgen maar de toekomst is ineens heel dichtbij. Of misschien toch nog niet, ze mag dan namelijk sinds een dag volwassen zijn, ik hoop en denk dat ze nog wel een paar jaartjes op haar kamer op zolder blijft bivakkeren, lekker makkelijk, lekker rustig en lekker goedkoop. En wij vinden het prima, we schuiven de toekomst graag nog even voor ons uit !

4 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page