top of page
Zoeken

Essentiële oliën

Hoe zijn het precies en wat kunnen ze doen ?



Essentiële oliën bestaan uit buitengewoon complexe en krachtige natuurlijke stoffen die we in het plantenrijk vinden, ze worden beschouwd als "de ziel van de planten".  Ze zijn zeer aromatisch en hebben positieve eigenschappen voor het lichaam, geest en ziel. In ons assortiment hebben we pure essentiële oliën van verschillende oorsprongen, deze zijn gecontroleerd op authentiteit in het laboratorium van Boles d'olor. De beste methode voor het gebruik van deze olie is om een paar druppels toe te voegen aan het water van de Aroma Diffuser. Het glas van het flesje is altijd amberkleurige, hierdoor wordt de olie beschermd tegen licht, waardoor de eigenschappen van de olie voor lange tijd in tact blijven.


Essentiële oliën, ook wel aromatische, etherische of vluchtige oliën genoemd ( is allemaal dezelfde olie ) zijn extracten van planten, bloemen en kruiden, deze olie vangt de kenmerkende geur van planten of kruiden. De aroma’s voor essentiële oliën worden gewonnen door middel van distillatie, stoom of water of d.m.v. koudpersen. De manier waarop deze oliën worden gemaakt is dus heel belangrijk, oliën gewonnen met behulp van een chemisch proces zijn géén etherische oliën. Etherische oliën zijn dus geconcentreerde planten- en kruidenextracten die de natuurlijke geur en smaak van de bron behouden. Etherische olie staat bekend om haar geneeskrachtige en heilzame werking, zo kan de olie bijdragen aan het zuiveren van het lichaam, het herstellen van de hormoonhuishouding en het bevorderen van de spijsvertering, ook op het immuunsysteem en de gemoedstoestand kan etherische olie een positieve invloed hebben. Dit zijn allemaal dingen die al eeuwen lang bekend zijn en hun werking al zeker hebben bewezen en uiteraard geweldig zijn als je hier baat bij hebt.


Maar ... buiten deze geweldige dingen is er een ander ding waardoor ik een jaartje geleden precies rond deze tijd mijn diffuser heb aangeschaft. Ik vond het gewoon heerlijk ruiken en ik krijg er geen hoofdpijn van wat eigenlijk voor mij al een wonder op zich was. Ik vind een heerlijk geur in huis heel fijn maar ik dacht, het is echt niets voor mij want ik krijg vaak juist hoofdpijn van al die geurkaarsen, wierook, stopcontactluchtjes en andere synthetische geurverspreiders in huis. Ik heb toch een diffuser aangeschaft met een paar heerlijke aroma's en ik was verkocht, een aroma diffuser werkt met koude stoom en is zelfs ook in sterkte in te stellen. De subtiele geur verspreid zich en afhankelijk van welke diffuser je koopt heb je er ook een mooie lamp bij die geweldig licht geeft. Hij word ook vaak gebruikt als subtiele geurverspreider (bv met munt bij verkoudheid of citronella tegen de muggen) en nachtlampje op de kinderkamer.


De dagen worden weer langer en donkerder en we zitten weer langer binnen en wat is er dan lekkerder dan een heerlijke geur in je huis.

5 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page